Winst voor Holland Media Groep

De winst van de Holland Media Groep (RTL 4, RTL 5 en Yorin) is in het eerste halfjaar van 2003 sterk gestegen van – EUR 8 miljoen naar EUR 10 miljoen ten opzichte van het eerste halfjaar in 2002.

Ten opzichte van de eerste helft van 2002 groeide het gezamenlijke marktaandeel van de HMG-stations in de kerndoelgroep boodschappers 20 – 49 jaar met 3% van 28,6 % naar 31,6%.

De kijkcijfers van het eerst halfjaar 2003 tonen aan dat de in september 2002 ingezette stroomlijning van de programmering van alle HMG-zenders, in combinatie met een groot aantal sterke nieuwe programma’s, een zeer positief effect heeft.

Het marktaandeel van RTL 4 in de kerndoelgroep boodschappers 20 – 49 jaar steeg in de eerste helft van 2003 met 1,2% naar 19,3% ten opzichte van de eerste helft van 2002. Ook het marktaandeel van Yorin in de kerndoelgroep 20 – 34 jaar steeg in diezelfde periode, met 1,4% naar 9,1%. Mannenzender RTL 5 presteerde tevens goed, met een stijging van het marktaandeel in de doelgroep mannen 20 – 49 jaar van 0,6% naar 6,3%. Ten opzichte van de eerste helft van 2002 steeg de omzet van HMG binnen het TV-segment met  2,5 procent van EUR 159 miljoen naar EUR 163 miljoen. [Radio.nl]

Gerelateerde berichten