Zodra de verkiezingen in zicht zijn, doen alle partijen zoveel mogelijk hun best om in de gunst van de kiezer te komen. Uitgebreide campagnes met posters, slogans en veel partijleden die op tournee gaan door het land. Maar vooral veel beloftes. Elke partij heeft zo zijn eigen manier om de kiezer over de streep te halen, maar vaak hebben ze gemeen dat ze de kiezer het een en ander beloven.
In medialand is het de laatste tijd niet veel anders, zo valt me op. Deze week werd ik geconfronteerd met twee voorvallen die me onmiddellijk deden denken aan eerdere beloftes.
Allereerst was daar de campagne van RTL FM. Het was al verdacht stil rond deze nieuwe radiozender van de Holland Media Groep. Deze zendgemachtigde sleepte bij de verdeling van de etherfrequenties twee pakketten in de wacht. Een was er bestemd voor het al redelijk populaire station Yorin FM, dat zelfs als extra opsteker meekreeg dat het als enige commerciële zender haar originele frequentie mocht behouden. De tweede was voor RTL FM, een nieuwe zender in het familiegenre, die vervolgens overhaast uit de grond moest worden gestampt. Lees verder