Omroep Ede en de Vrienden van de Edese Lokale Omroep Ede staan 26 november weer tegenover elkaar voor de rechter in Arnhem. Dan wordt het kort geding tussen het oude bestuur en de voormalige medewerkers definitief uitgevochten.
Het geding werd enkele maanden geleden door de VELO aangespannen om het bestuur, dat in de ogen van de medewerkers te autoritair is, af te zetten. Lees verder
De politiek in Voorst heeft zich gisteravond bereid getoond de Lokale Omroep Voorst (LOV) een bedrag van 28.000 euro te lenen.Dat bleek tijdens de behandeling van dit onderwerp in de raadscommissie. De LOV heeft de 28.000 euro nodig om te kunnen voldoen aan de eisen van het Commissariaat van de Media. De omroep moet meer uitzenden en dat vereist apparatuur waar ze zelf geen potje voor heeft. De gemeente steunt de LOV sinds 2000 met 9076 euro per jaar. Lees verder
Net als Kopspijkers is ook bij het BNN-programma Egoland het kijkgedrag niet spectaculair veranderd als gevolg van de discussie over satire op tv. Dat bleek dinsdag uit cijfers van NOS Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO). Naar Egoland keken maandagavond 986.000 mensen, terwijl verleden week naar de eerste episode van de animatieserie 910.000 liefhebbers keken. Lees verder
Martijn Krabbé heeft een daverende start gemaakt met zijn nieuwe programma De Perfecte Partner dat gisteravond op RTL4 is uitgezonden. Maar liefst 1,4 miljoen mensen keken naar de eerste aflevering. Lees verder
Na het succes van de film Costa! (850.000 bezoekers) gaat de tv-versie binnenkort alweer haar derde seizoen in. En daar wordt volgend jaar (in januari, april en mei) nóg een schepje bovenop gedaan. Costa in concert brengt de sfeer van zon, zee, strand en feest namelijk naar het theater. Lees verder
Programma’s maken met en voor kinderen vraagt om speciale vaardigheden: hoe regisseer je kinderen, met welke regels heb je te maken? Welk begripsniveau hoort bij welke leeftijd? Daar is veel kennis over, maar programmamakers maken daar nauwelijks gebruik van.Daarnaast zijn veel programmamakers nog altijd onvoldoende bedreven in het crossmediaal werken: kijkers aansporen om naar een internetsite te surfen of te sms-en, en dan weer terugsturen naar de televisie. De Media Academie organiseert daarom samen met jeugdnet Z@ppelin een training voor programmamakers en producers over het onderwerp: hoe maak je een goed crossmediaal kinderprogramma? Lees verder