Negende Gouden Loeki live op tv

Op 20 december zendt de TROS via Ned 2 de finale van de Gouden Loeki 2003 live uit. In een show gepresenteerd door Bridget Maasland en Harm Edens strijden vijf commercials om de gunst van de tv-kijkers die tijdens het programma kunnen stemmen op hun favoriete reclamefilmpje.

Naast de verkiezing heeft het programma een breder thema: ‘reclame door de jaren heen’. De 5 finalisten worden via een verkiezing op de website Goudenloeki.nl door het Nederlandse publiek gekozen uit 36 genomineerde commercials. Deze verkiezing vindt plaats van 29 november tot en met 19 december.

Het is inmiddels de negende keer dat de Gouden Loeki wordt gekozen. Het is voor het eerst dat de uitreiking van de publieksprijs voor de beste tv-commercial op televisie te zien is.

Sinds de start is de populariteit van de publieksprijs enorm toegenomen. Trok de verkiezing in ’95 nog 22.500 stemmers, vorig jaar stemden onder andere door het internet 150.000 mensen op hun favoriete commercial. Door de finale van de Gouden Loeki verkiezing op televisie uit te zenden, wil de Ster de betrokkenheid van kijkers bij reclame verder vergroten. [Marketingonline/Radio.nl]

Gerelateerde berichten