RTL 4 sluit beste oktobermaand af sinds 1997

De maand oktober is buitengewoon positief afgesloten door de Holland Media Groep (HMG). RTL 4, RTL 5 en Yorin wisten een gezamenlijk zenderaandeel van 32,0% te behalen in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar, waarmee de beste oktobermaand sinds 2000 werd gevestigd volgens een persbericht.

De publieken volgen met 29,2% en de SBS groep komt uit op 26,1%. Ook in de doelgroep 20-34 jaar staat HMG bovenaan met 31,7%, gevolgd door de SBS groep met 29,7%. In de doelgroep Mannen 20-49 jaar prijken de publieken (32%) bovenaan, maar staat HMG met 27,6% op de tweede plaats.

Niet alleen is HMG marktleider, ook RTL 4 handhaaft haar positie als marktleider in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar met een zenderaandeel van 20,7%, waarmee de beste oktobermaand sinds 1997 is behaald. Op afstand volgt Nederland 2 met 13% en SBS6 met 11,4%. Yorin behaalt 9% zenderaandeel in de doelgroep 20-34 jaar. RTL 5 sluit de maand oktober af met 5,3% in de doelgroep Mannen 20-49 jaar en boekt daarmee een vooruitgang van 0,2% op vorig jaar oktober. [Radio.nl]

Gerelateerde berichten