BNR Nieuwsradio start nu ook tv-campagne

BNR Nieuwsradio – de enige 24-uursnieuwszender start donderdag een landelijke tv-campagne die aansluit op de lopende campagne op billboards en in landelijke dagbladen en magazines. In deze campagne worden niet-bestaande nieuwsitems gebracht.

Zo zullen ook in de tv-campagne spraakmakende en prikkelende beelden worden getoond van (nog) niet-bestaande nieuwsitems, die echter wel zouden kunnen gebeuren. Doelstelling van de campagne is het vergroten van de naamsbekendheid en het wegnemen van de perceptie dat BNR Nieuwsradio ‘slechts’ beursnieuws brengt.

“We willen aandacht trekken, maar ook laten zien wat we kunnen met onze zender en website, waarmee we dag en nacht boven op het nieuws zitten”, zegt Xylander Kroon, hoofd Marketing en Productontwikkeling van de FD Groep, waarvan Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio deel uitmaken. “We mikken op nieuwsgierige en ondernemende mensen. Met ‘Non-stop nieuws’ en ‘U bent de eerste die het hoort’, benadrukken we wat we zijn: de snelste nieuwszender van Nederland”, aldus Xylander Kroon. “Natuurlijk willen we de naamsbekendheid van BNR Nieuwsradio vergroten. Bovendien willen we de perceptie wegnemen dat BNR Nieuwsradio vooral beursnieuws brengt.” [Radiowereld.NL]