De nieuwste luistercijfers [Update2]

Vanmorgen heeft onderzoeksbureau Intomart de luistercijfers bekendgemaakt van de periode januari / februari 2004.

Uit deze cijfers blijkt dat Radio 2 in deze periode met een marktaandeel van 13.1% (was 13.1%) de best beluisterde zender van Nederland is. Sky Radio is de tweede zender met een marktaandeel van 11.3 % (was 12.5%). Radio 538 staat op een derde positie en heeft nu een marktaandeel van 10.8% (was 10.2%).

01.     13.1 % Radio 2   (was 13.1 %)   —
02.     11.3 % Sky Radio 101 FM   (was 12.5 %)   -1.2
03.     10.8 % Radio 538   (was 10.2 %)   +0.6
04.     8.1 % Radio 1   (was 8.1 %)   —
05.     7.1 % Radio 3 FM   (was 7.4 %)    -0.3
06.     4.8 % Noordzee FM   (was 4.6 %)    +0.2
07.     4,7 % Radio 10 Gold (was 4.5 %)    +0.2
08.     4,6 % Radio Veronica   (was 4.1 %)    +0.5
09      2,6 % Classic FM   (was 2.8 %)   -0.2
10.     2.6 % Yorin FM   (was 2.5 %)   +0.1
11.     1,8 % Arrow Rock Radio  (was 2.2 %)   -0.4
12.     1,8 % Radio 4   (was 1.7 %)   +0.1
13:     1,6 % RTL FM   (was 1.4 %)    +0.2
14.     0.9 % 747 AM   (was 0.9 %)    —
15      0,5 % ID&T   (was 0.5 %)   —
16      0,3 % BNR Nieuws Radio   (was 0.3 %)   —
-.-       15,0 % ORN   (was 14.9 %)   +0.1
-.-       2,1 % CRN   (was 2.0 %)   +0.1
-.-       6.2% Overige zenders   (was 6.2 %)   —

Reacties:
Directeur Radio Veronica Carlo de Boer: “Het mag duidelijk zijn dat wij zeer tevreden zijn met deze nieuwe cijfers. In de cijfers zien we de positieve uitwerking van de live uitzendingen van Adam Curry uit Irak en de terugkeer van Radio Veronica op de kabel in Utrecht, Den Haag en Maastricht. Ook voor de aankomende maanden hebben wij verassende radio evenementen en marketingcampagnes gepland, waardoor de verwachting is dat Radio Veronica verder zal groeien”.

Erik de Zwart, directeur van moedermaatschappij Talpa Radio International, ziet de toekomst van Noordzee 100.7 FM en Radio 10 Gold met veel vertrouwen tegemoet. ‘Met deze groeiende resultaten en onze duidelijke producten, die tegemoet komen aan de wensen van de luisteraars, creëren we een steeds grotere groep trouwe luisteraars voor zowel Noordzee 100.7 FM als Radio 10 Gold. Hierdoor verwerven wij met Talpa Radio Nederland een sterke positie ten opzichte van de groeiende concurrentie. Qua marktaandeel zijn we runner-up. Maar dat gaat niet vanzelf! Radio maken is een vak. Je moet verstand hebben van wat je doet. En deze cijfers zijn het bewijs dat wij de goede richting op gaan.’

Een compleet overzicht kunt u later in het Dossier Luistercijfers vinden. [Radio.nl]