AVRO komt met tv- en filmgids

Dit najaar lanceert de AVRO TVFilm, een tweewekelijkse tv-gids. TVFilm richt zich op mensen die veel televisiekijken en bovendien een grote interesse in speelfilms hebben.

Het nieuwe blad bevat vooral veel programma-informatie en duidelijke overzichten met veel programmagegevens. TVFilm besteedt ook aandacht aan de nieuwste films in de bioscoop en op dvd en/of video. Uitgebreid marktonderzoek toont aan dat er behoefte is aan een nieuw programmablad voor een breed publiek. TVFilm richt zich in eerste instantie op mensen tussen de 20 en 45 jaar. De lancering wordt ondersteund door een grootscheepse reclamecampagne.

Peter Houben, hoofdredacteur TVFilm: “TVFilm richt zich op de nieuwe generatie home entertainmentgebruikers. Deze man of vrouw kenmerkt zich als iemand die veel televisie kijkt. Vooral naar films, en ook naar alles wat nieuw is op het gebied van mobiel, internet, games en muziek. Ons nieuwe blad richt zich in eerste instantie op de man, maar is er ook voor de vrouw. Sterker, de vrouw van nu, de moderne vrouw, heeft tegenwoordig ook interesse in alles wat met digitale communicatie en home entertainment te maken heeft. En TVFilm biedt dat!”
 
Henk Scheenstra, algemeen directeur BV Programmabladen AKN, onderstreept dit: “Mijn vermoeden is dat TVFilm een spraakmakende nieuwe speler gaat worden op de markt voor tv-programmabladen. We richten ons op mensen voor wie de tv, en dus programma-informatie, heel belangrijk is. Een deel van de doelgroep heeft kinderen en dat zorgt ervoor dat TVFilm op de salontafel ligt. Het magazine wordt dus door ieder gezinslid gebruikt. En daar houden we in de formule rekening mee.”
 
Frans Maréchal, zakelijk directeur van de AVRO: “TVFilm sluit helemaal aan bij Nederland 2, dat vanaf 1 september het zogenoemde ’thuisnet’ van de AVRO zal zijn, hoewel we natuurlijk ook programma’s op Nederland 1 en 3 uitzenden.”  [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten