Postbus 51-campagnes effectief in 2003

Postbus 51-campagnes hebben in 2003 met minder budget meer effect gerealiseerd ten opzichte van voorgaande jaren. Dat blijkt uit de jaarevaluatie Postbus 51 campagnes, die de minister-president op 17 juni aanbood aan de Tweede Kamer.

In 2003 was het gemiddelde mediabudget van een Postbus 51-campagne 475.000 euro en bereikten de campagnes gemiddeld 92 procent van de Nederlandse bevolking. Ter vergelijking: in 2002 werd met een gemiddeld mediabudget van 666.000 euro een bereik van 83 procent gerealiseerd.

Deze verbetering is onder andere gerealiseerd door de inzet van de mediatool die RVD/Publiek en Communicatie heeft laten ontwikkelen. Met deze tool kunnen campagneleiders vooraf de meest optimale mediamix bepalen voor het behalen van hun campagnedoelstellingen. Sinds 1999 onderzoekt RVD/Publiek en Communicatie de resultaten van de Postbus 51 campagnes op een systematische en vergelijkbare wijze. [Communicatieonline/Radio.NL]

Gerelateerde berichten