Winst voor L1 Limburg

L1 heeft een prima jaar achter de rug. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerde jaarverslag over 2003. Het netto resultaat is volgens het persbericht uitgekomen op 1.040.998 euro (in 2002: 650.325 euro). De resultaatverbetering kon vooral worden bereikt doordat het kostenniveau nagenoeg op het peil van 2002 bleef, terwijl de commerciële omzet harder groeide dan verwacht.

Algemeen directeur Harro Coumans: “In alle opzichten was 2003 het meest succesvol van de eerste vijf jaren van Omroepbedrijven L1. Zowel in termen van onze publieke functie als in bedrijfseconomisch opzicht. De belangstelling voor de L1-media vanuit de Limburgse bevolking nam ten opzichte van 2002 opnieuw toe en het programma-aanbod werd verder verbeterd en nog meer toegesneden op actualiteit en informatie. Door tijdige saneringen in de voorgaande jaren, kon dit worden gerealiseerd in een gezonde bedrijfseconomische omgeving.”

L1 Radio en L1 TV werken onder de publieke zendmachtiging van Stichting Omroep Limburg. De uitvoerende bedrijven voor radio en tv kennen een publiek-private eigendomsverhouding. Aandeelhouders zijn Stichting Omroep Limburg, Media Groep Limburg en Essent. In het persbericht laat L1 weten dat de winst zal worden toegevoegd aan de reserves, onder meer om te kunnen investeren in nieuwe technische apparatuur. L1 verhuist voorjaar 2005 naar een nieuw studiocomplex in Maastricht.

Kijk- en luistercijfers
L1 TV haalde in het verslagjaar royaal zijn ambitie van een gemiddeld dagbereik van 33 procent. De zender kwam uit op een gemiddelde van 34,5 procent. Ook het gemiddelde week- en maandbereik stegen. Van alle Limburgers boven 13 jaar keken er 3 van de 4 één of meer keren per week naar L1 TV en op maandbasis keek ruim 90 procent één of meer keren.
 
L1 Radio behield zijn marktaandeel van 15 procent en bleef daarmee op de tweede plaats achter Radio 3FM. Het gemiddelde weekbereik van L1 Radio daalde en kwam uit op 27,5 procent. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten