Bestedingen tv-reclame gegroeid

De bestedingen voor televisiereclame zijn in de eerste helft van 2004 toegenomen met 2,9 procent. Op basis van deze groei zouden de bestedingen voor heel 2004 voor het eerst boven het totaal van 750 miljoen euro kunnen uitkomen.

Dat meldt Spot, de branchevereniging van tv-exploitanten. De groei is het grootst geweest in het tweede kwartaal. Dit is mede het gevolg van de aantrekkingskracht voor adverteerders van het EK Voetbal in juni in Portugal. Maar de groei is ook zichtbaar in de andere maanden en doet zich breed in de markt voor, aldus de organisatie.

De verwachtingen voor de tweede helft van het jaar zijn gematigd positief. Volgens Spot bevestigt de groei de sterke positie van tv ten opzichte van andere media, maar van een opleving in de communicatiebranche nog geen sprake. De tv-exploitanten zijn over het geheel genomen toch optimistisch nu de Nederlandse economie voor het eerst sinds eind 2002 weer groeicijfers laat zien en het consumentenvertrouwen langzaam stijgt. [Adformatie]

Gerelateerde berichten