Reclame op wandelende beeldschermen

Nederland krijgt er onder de naam Pixman wederom een nieuw reclamemedium bij. Pixman is een uit Canada overgewaaid initiatief, waarbij een beeldscherm op de rug van een ‘drager’ als mobiel medium wordt gebruikt.

De Pixman-unit kan commercials vertonen, of interactief worden gebruikt, door een aansluiting met een game-console of een pc. Pixman, dat inmiddels ook in de VS, China en Zuid-Amerika operationeel is, wordt in Nederland geëxploiteerd door MaxMedia, een dochter van fieldmarketing-organisatie Provocations.

Directeur/oprichter Bas Berendsen noemt Pixman het ‘eerste massamedium, dat echt in staat is de doelgroep op te zoeken’. Het medium, dat ook nog een 3d-surroundsysteem herbergt, is vooral geschikt voor beurzen, evenementen, outdoor en instore, maar kan bijvoorbeeld ook een rol spelen bij het afnemen van enquetes op straat.

De huur van een Pixman-unit, dat zo zwaar is dat er twee ‘dragers’ (ten behoeve van sampling-acties veelal acteurs) bij geleverd worden, kost zo’n 700 euro per dag. Momenteel wordt het nieuwe ‘nomadic medium’ aan adverteerders en mediabureaus gepresenteerd. [Adformatie/Radio.NL]

Gerelateerde berichten