Headlines uit de krant: vrijdag 13 augustus (2)

De EO verzorgt vanavond voor de laatste keer een uitzending van het actualiteitenprogramma Twee Vandaag op Nederland 2. Geen vrijwillige keuze, maar opgelegd door Hilversumse bestuurders. ,,Nu ik hoor hoe het nieuwe Twee Vandaag wordt, vind ik het beter zo. Twee Vandaag gaat het rechtse geluid van Nederland laten horen. Dat past beter bij de Tros dan bij de EO.”

Dat zegt EO-hoofdredacteur Peter Beker. In de uitzending vanavond gaan de journalisten van de EO niet in op de reden van de veranderingen. ,,Het is bijna niet uit te leggen. En ik vraag me af of het de kijkers interesseert. Lees verder

Prinses
Diverse roddelbladen hebben deze week zeer persoonlijke gegevens van prinses Margarita aangeboden gekregen. Dat heeft onder anderen Evert Santegoeds, hoofdredacteur van weekblad Privé, vrijdag bevestigd. De spullen, waaronder mogelijk een opschrijfboekje met het mobiele nummer van de koningin, correspondentie tussen Margarita en haar echtgenoot Edwin de Roy van Zuydewijn en persoonlijke notities, zijn afkomstig uit een gestolen tas van de prinses.  Lees verder

Gordon
De populaire ochtend-dj van radio Noordzee, Gordon, is geopereerd aan een acute blindedarmontsteking. Net terug van zijn vakantiereis door Afrika en Amerika voelde de zanger zich niet lekker…  Lees verder
 
Journalist
De sinds donderdagavond in Irak ontvoerde Britse journalist komt snel vrij. Dat hebben zijn kidnappers laten weten. De vrijlating zou het gevolg zijn van bemiddeling door medewerkers van de opstandige sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr. Lees verder

NRC
NRC Handelsblad laat zijn verslaggevers in Athene een weblog bijhouden met berichten over de randverschijnselen van de Olympische Spelen. Lees verder

Sport
De snacks op de tafel van Mart Smeets in Athene zijn bereid door chef – kok Bert Janssen uit Haalderen. Hij heeft vanuit zijn keuken in het Holland Heineken House zicht op de locatie waar vandaan Smeets tijdens de Olympische Spelen elke avond het programma Studio Sportzomer presenteert. Smeets zit op een dakterras en heeft uitzicht op de Acropolis. Lees verder

Kinderen
Kinderen worden steeds vaker als commerciële doelgroep benaderd, ook de jongsten onder hen. Bedrijven vinden dat ouders hun verantwoordelijkheid maar moeten nemen. En een speciale stichting moet de kinderen weerbaar maken. Een meisje van 10 jaar bestelt via haar mobieltje een logo, een beertje. Zonder dat ze het zich realiseert, geeft ze zich op voor een sms-dienst. Met als gevolg: elke maand wordt automatisch 4,50 euro per maand van haar rekening afgeschreven. Lees verder 

Gerelateerde berichten