Headlines uit de krant: vrijdag 6 augustus

Sinds 1 augustus zijn de hitparade regels aangepast: singles die op evenementen worden verkocht tellen niet meer mee. Dance Valley is het eerste slachtoffer met haar Dance Valley Theme. Verkopen van de single op het festival zullen niet zorgen voor een hitparadespurt.

Frank Bos, general manager van label UDC International, is niet blij: “Het lijkt erop dat de hitlijst aangepast wordt aan het profiel van de zenders.” Lees verder

MTV
Veertien fanatieke surfmeiden, zes weken, vier landen en maar één kans op een echte professionele surfcarrière. Vanaf vandaag brengt MTV het nieuwste reallife surfprogramma Surf Girls op de buis. Talentvolle surfbabes pakken de handschoen op en brengen zes weken door in het MTV-surfkamp. Eén van hen maakt kans op de MTV-wildcard en mag deelnemen aan de prestigieuze Surf WTC, World Champions Tour voor vrouwen. Lees verder

Lokaal
Het complete dagelijks bestuur van lokale omroep Radio 350 is gisteren opgestapt. De afgetreden voorzitter L. van Dijk benadrukt dat er geen sprake was van een conflictsituatie. Maar besturen op afstand werkte in de dagelijkse praktijk niet goed bij de radiozender voor Rijssen en Holten. Lees verder

UPC
Het lijkt een traditie te worden: als de tarieven van de kabeltelevisie omhoog gaan, nemen meer mensen een schotelantenne. Nu UPC heeft aangekondigd dat ook in de voormalige Combivisie-gemeenten in Zuidoost-Brabant het maandelijks abonnementsgeld wordt opgetrokken tot 15,20 euro is de belangstelling voor een ’schotel’ stijgende. „Normaal gesproken krijgen we per dag vijf telefoontjes met vragen over schotelantennes“, zegt Henk Nijeboer, eigenaar van het Helmondse BBZ, dat satelliet-tv levert. „Maar na de laatste mededeling van UPC is dat aantal gestegen tot zo’n twintig per dag.“ Lees verder

Essent
Energiebedrijf Essent heeft met tv-kabeldochter Kabelcom de bedrijfswinst zien toenemen met 30 procent tot 47 miljoen euro. Dit heeft Essent vandaag bekendgemaakt met de resultaten van het eerste halfjaar van 2004. De toename van de kabelwinst was toe te schrijven aan de groei van het aantal internetabonnees, tot ruim 360.000 eind juni 2004. Lees verder

VNU
VNU-dochter Nielsen Media Research stapt in een gezamenlijk bedrijf met AGB. De joint venture gaat in dertig landen kijkcijfermetingen aanbieden. Dat heeft VNU donderdag bekendgemaakt. AGB is een dochteronderneming van het Britse reclameconcern WPP. Lees verder

SBS6
Hij holt, als hét sportgezicht van SBS6, nu al twee jaar onafgebroken van de ene naar de andere sportwedstrijd; tijd om even bij te komen is er niet. ,,Ik vind het werk zo leuk dat het me juist energie geeft in plaats van dat het energie kost,” zegt Edward van Cuilenborg. Al beseft hij wel degelijk dat hij moet oppassen voor oververmoeidheid. Lees verder

Sport
Willem van Hanegem gaat komend voetbalseizoen bij Studio Sport aan de slag. De voormalige assistent van ex-bondscoach Dick Advocaat verzorgt bij wedstrijden in de Champions League en het UEFA-bekertoernooi de technische en tactische analyse. Lees verder

Dance
Traditiegetrouw brengt Dance Valley een single uit om extra aandacht te genereren voor haar festival. Zo steeg vorig jaar het thema We Can Not Get Enough van Laidback Luke ft. MC Marxman de week na Dance Valley door verkopen op het festival naar de top 10 van de Mega Charts. Dit jaar zal die hitparadespurt komend weekend niet voorkomen voor het Dance Valley Thema 2004, A Decade Of Dance. Per 1 augustus zijn de regels voor de zogenaamde outstores aangepast. Verkopen van singles op evenementen tellen sindsdien niet meer mee voor de Top 100, waarop de Mega Top 50 is gebaseerd. Luie Flikker van de in de Achterhoek razend populaire regionale act Jovink & De Voederbietels is de laatste single die gebruik kon maken van de regeling door de single te presenteren op hun eigen Zwarte Cross Festival. Lees verder

Gerelateerde berichten