De regionale commerciële zender Hofstad Radio (met zenders in Den Haag 99.4 FM en Leiden93.7 FM) heeft afgelopen zondag haar format aangepast en een nieuw jinglepakket ingezet. Het doel van het nieuwe format is een grotere groep luisteraars aan Hofstad te binden.
Door de grote concurrentie op de radiomarkt is een duidelijke positie belangrijk, maar voor een regionaal station kan dit niet te smal zijn. Daarnaast zal regio-informatie en -muziek het onderscheid brengen.
Het nieuwe jinglepakket geeft goed aan waar Hofstad voor staat: ‘Het hart van Den Haag’. Hofstad zet dit pakket dat oorspronkelijk gemaakt is voor Heart-London als eerste in op het vaste land van Europa. Het format is aangepast naar een nieuwe formule die ‘FeelGood’ is gedoopt: elk uur van de dag de meest ideale muziek voor juist dat uur.
Hofstad Radio is bij de ontwikkeling van format en jinglepakket geadviseerd door Showbizz Nederland.
Voor het (regio-)nieuws wordt gebruik gemaakt van de diensten van Novum, het jongste persbureau van Nederland. Novum Nieuws gaat op de hele uren (doordeweeks) een nieuws bulletin leveren van 06.00 – 24.00 uur, en in de weekeinden van 07.00 – 24.00 uur. Deze bulletins zullen bij Novum voorzien worden van de eigen Hofstad audiovormgeving, zoals intro, nieuwsbedje en stingers tussen de berichten door.Daarnaast worden op korte termijn op de halve uren headlines verzorgd, aangevuld met Haags nieuws.
Hofstad Radio is het 128e radiostation dat Novum Nieuws aan zijn klantenlijst wist toe te voegen sinds de start van de Novum radionieuwsuitzendingen op 6 juni 2003. Eerder al kozen Radio 10 Gold, ID&T Radio, Xtra FM (Spanje), Touch Radio en Delta Radio voor Novum Nieuws, alsmede vele tientallen lokale en regionale zenders. [Radiowereld.NL]