Noordzee FM scoort met music & entertainment radio

Intomart GFK heeft vandaag de luistercijfers over de maanden augustus en september 2004 bekend gemaakt. Voor het landelijke comerciele radiostation Noordzee FM zijn dit de eerste cijfers waarin het nieuwe format, music & entertainment radio, verwerkt is en deze laten direct een flinke stijging zien van 0,4% naar 5,2% marktaandeel.

Talpa Radio Nederland, de verkoop- en marketingorganisatie van Noordzee FM en Radio 10 Gold, is met beide zenders nu goed voor een marktaandeel van 10,2%. Daarnaast levert het gecombineerde radio-aanbod van Noordzee FM en Radio 10 Gold ook goede bereikresultaten.

In de, voor adverteerders belangrijke, doelgroepen ‘vrouwen 20-49’ en ‘boodschappers met kind’ tonen de cijfers stijgingen van respectievelijk 2,9% naar 24,5% en 3,6% naar 24,1%.
 
Erik de Zwart, directeur van Talpa Radio Nederland: “’We hadden gehoopt op een stijging voor Noordzee FM, maar zo’n grote sprong had ik echt niet verwacht. De eerste maand van het recent gekozen nieuwe format komt met deze cijfers volledig tegemoet aan de verwachtingen. Noordzee FM combineert muziek en entertainment op een luchtige manier. Met deze profilering weet Noordzee FM zich dan ook onderscheidend te positioneren. Deze luistercijfers zijn daar een prachtig en overtuigend bewijs van. Extra leuk is ook nog dat ons radiostation in Kopenhagen, Radio 100 FM, over het afgelopen derde kwartaal van 2004 het grootste commerciële radiostation in Denemarken is.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten