De dertien regionale publieke omroepen zijn gezamenlijk marktleider. Deze omroepen maken nog groei door, wat van bijna geen landelijk station gezegd kan worden. Toch worden de regionale omroepen vaak niet voor vol aangezien en moeten ze meer aandacht krijgen, aldus Alex Oude Wesselink, interim-directeur van ORN, de verkooporganisatie van de dertien.
ORN heeft sinds kort een nieuw kantoor op het Mediapark in Hilversum. De verkooporganisatie hoopt vanuit het nieuwe pand terrein te gaan winnen op de advertentiemarkt. Het bedrijf wil dit doen door een betere interne samenwerking en door actiever naar buiten te treden, onder meer met een advertentie in de vakbladen.
Een obstakel voor de regionale omroepen is de gemiddelde leeftijd van de luisteraars. Vooral mensen van 49 jaar en ouder luisteren naar regionale zenders. Het is niet de bedoeling om jongeren naar de zenders te trekken, maar Oude Wesselink wil juist het relatief oude profiel van de zenders gebruiken voor de payoff: `De meest volwassen zender van Nederland`. [Adformatie/Profnews]