Het Nederlandse publiek heeft de commercial Leeuw van Centraal Beheer Achmea gekozen tot de beste commercial van 2004. Na de finaleronde kreeg het filmpje met het zingende gezin in de auto de meeste stemmen. In de commercial is het gezin na een dagje dierenpark op weg naar huis met op het dak van de auto een meeliftende leeuw.
De finale werd woensdagavond live op Nederland 2 uitgezonden. Presentatoren Harm Edens en Bridget Maasland overhandigden het Gouden Loeki-beeldje aan de verantwoordelijken van Centraal Beheer Achmea en het reclamebureau DDB Amsterdam.
De tweede plaats in de finale van de Gouden Loeki 2004 is voor Centraal Beheer Achmea met Schoonmaaksters. Op de derde plaats eindigde Citron met Huis aan Huis. De vierde plaats was voor Fortis met Ruud Gullit en Delta Lloyd met Booming Car/EK eindigde op vijf.
Centraal Beheer Achmea kreeg bijna 30 % van de stemmen. In aanloop naar de finale vond op Goudenloeki.nl een voorverkiezing plaats. Tijdens de finale en de voorverkiezing hebben in totaal 135.000 mensen gestemd.
De commercial Leeuw is de 38ste in de reclamecampagne van Centraal Beheer Achmea. Hiermee maakt Centraal Beheer Achmea goede aanspraak op de titel langstlopende TV campagne ooit. De commercial is gemaakt door dezelfde makers als Paard, genomineerd voor de Gouden Loeki 2003 en als vierde in de Top-5 geëindigd.
In het programma is tevens de winnaar van de Top 40 Aller Tijden bekend gemaakt, Rolo Olifant van Nestl. Reclamebureau: Ammirati Puris Lintas. Rolo lifant was in 1996 winnaar van de Gouden Loeki.
Voorgaande winnaars van de Gouden Loeki zijn:
– 1995: Zwaan van KLM
– 1996: Olifant van Rolo
– 1997: Bommetje van Melkunie
– 1998: Goal! van Calv Pindakaas
– 1999: Haai van de Gouden Gids
– 2000: Archeologen van Dommelsch
– 2001: Rio van Centraal Beheer Achmea
– 2002: Voetballertje van Calv
– 2003: Klussen van Amstel