Nieuwe radio en tv vuurwerkcampagne is ‘dope’

De nieuwste vuurwerkcampagne moet vooral ‘dope’ zijn. Dat zeggen de rappers die in de campagne waarschuwen tegen het gebruik van illegaal vuurwerk. Donderdag is de jaarlijkse campagne gelanceerd door de stichting Consument en Veiligheid. Daarbij is de hulp van tien Nederlandse rappers ingeroepen.

Door strengere wetgeving is het aantal verkooppunten van vuurwerk sterk gedaald. Consument en Veiligheid vreest dat meer jongeren daardoor illegaal vuurwerk gaan kopen. Door een muziekclip met rappers te maken hoopt de stichting jongeren beter te bereiken. Ook de verspreiding is aangepast aan de tijd. Het lied ‘Tien vingers in de lucht’ is via verschillende sites en op UMTS telefoons te downloaden.

De rappers hebben op vrijwillige basis meegewerkt aan de clip. Onder andere Goldy, Lance en Poison Ivy rappen mee. De rappers vinden het belangrijk dat jongeren gewezen worden op de gevaren van vuurwerk. Lance: “Ik heb vroeger ook strijkers afgestoken, maar ik kwam er al snel achter dat het dom was. Je weet nooit wanneer een strijker afgaat.” [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten