Reclameonderzoek BVA slaat in als een bom

Het vorige week naar buiten gebrachte onderzoek van de BVA waaruit bleek dat er geen hond naar televisiereclame kijkt, is ingeslagen als een bom volgens Communicatienieuws. Het vakblad dat de primeur mocht brengen, pakte flink uit, net als verschillende dagbladen. Maar daar bleef het niet bij.

Zo kwam SPOT razendsnel met een persbericht waarin het succes van televisiereclame onder de aandacht werd gebracht: ‘Het bewezen succes van televisie vertaalt zich in een aanhoudend vertrouwen in het medium. Adverteerders schakelen televisie steeds vaker in bij hun reclamecampagnes. Televisie weet als een van de weinige mediumtypen elk jaar een gezonde groei te realiseren. Dit geldt ook voor 2004.’

Ook was er van ZenithOptimedia een geruststellend geluid: ‘Dat media niet altijd zeer aandachtig worden geconsumeerd, geldt natuurlijk niet alleen voor televisie. Zo kwam uit het radio-effectonderzoek (2004) naar voren dat een gemiddelde contactfrequentie van zeven � acht per zender nodig is, wil de luisteraar een commercial herkennen; het gevolg van een lage attentiewaarde voor het medium radio. En voor de dagbladen heeft het Katernenonderzoek haarfijn aangetoond dat naarmate de advertentie verder in het dagblad is geplaatst, de aandacht voor die advertentie aanzienlijk afneemt.’ [Communicatienieuws/Radio.NL]

Gerelateerde berichten