Headlines uit de krant: vrijdag 11 februari

De NVPI, de brancheorganisatie van de entertainmentindustrie, verwacht dat de online verkoop van muziek de singlemarkt in 2005 zal overtreffen. Dat stelt de NVPI bij de presentatie van de jaarcijfers over 2004. De singleverkoop loopt al jaren sterk terug. In 2004 werden er 2,7 miljoen singles verkocht, ruim 15 procent minder dan het jaar daarvoor.

Cijfers over hoeveel muziek Nederlanders via internet kopen, zijn over 2004 niet beschikbaar. Vanaf begin dit jaar houdt de NVPI bij hoeveel tracks er online worden verkocht. De eerste tussenstand maakt de organisatie over een halfjaar bekend. Lees verder

Multikabel
Sinds Multikabel vorig jaar aankondigde dat digitale televisie de standaard-kabeltelevisiedienst wordt per 1 januari 2005, heeft zij ruim 3.000 nieuwe abonnementen verkocht, een stijging van ruim 50% in ongeveer twee maanden. En op basis van de informatie van winkeliers die digitale ontvangers en smart cards verkopen, concludeert Multikabel dat deze stijging nog wel een tijdje doorzet. Lees verder

Tiësto
Dj Tiësto krijgt een wassenbeeld in Madame Tussauds in Amsterdam. De discjockey poseerde donderdag voor fotografen en beeldhouwers van het museum. Lees verder

Tv-staking
Officials, deelnemers en toeschouwers bij de wereldkampioenschappen skiën in Bormio werden gisteren tegen hun zin met een rustdag opgezadeld. De reuzenslalom voor mannen werd gisterochtend een halfuur voor de start afgelast vanwege een staking van Italiaanse televisiemedewerkers. Vandaag wordt geprobeerd het onderdeel alsnog af te werken. De stakende tv-mensen werken voor de Italiaanse staatszender RAI en behoren tot de kleine, onafhankelijke vakbond Liber- Sind. Een woordvoerder van LiberSind zei gisteren dat de staking vandaag wordt voortgezet als de RAI niet ingaat op de eisen van de bond, die betrekking hebben op betere werkomstandigheden. Lees verder

Gerelateerde berichten