Linda de Mol naar Talpa

Met ingang van het komende TV-seizoen gaat Linda de Mol programma’s maken voor Talpa Media – het bedrijf van haar broer John – waarbinnen onder meer een nieuwe televisiezender wordt opgezet op het kanaal van kinderzender Nickelodeon. Hiermee komt een einde aan Linda’s verbintenis van ruim 20 jaar met de TROS, de omroep waarbij haar contract dit jaar afloopt.

Aan welke programma’s Linda de Mol haar naam na de zomer gaat verbinden, valt nog niet te zeggen. Op dit moment wordt aan verschillende ideeën gewerkt. Zeker is dat de presentatrice, die ook als actrice haar sporen op de Nederlandse televisie heeft verdiend, een belangrijk gezicht van het nieuwe station zal worden. De naam van die nieuwe tv-zender is nog niet bekend.

Linda de Mol: “De TROS heeft mij altijd prima behandeld en ik heb er alle mogelijkheden gekregen mezelf te ontwikkelen. Ik ga niet weg om er financieel beter van te worden of omdat ik bij de TROS geen ontplooiingskansen meer zou krijgen. Wel heb ik laten meespelen dat er in de toekomst bij de Publieke Omroep weinig plaats lijkt voor het genre Amusement. Maar de belangrijkste reden voor mijn besluit is dat het avontuur trekt. Ik zie in Talpa een hele spannende nieuwe uitdaging en natuurlijk speelt mee dat ik dat avontuur samen met mijn broer aanga”.

De komende maanden maakt Linda de Mol haar overeenkomst met de TROS normaal af. Zo presenteert zij vanaf zaterdag 12 maart een nieuwe achtdelige serie ‘Love Letters’ en vanaf zondag 1 mei vijf nieuwe afleveringen van ‘Miljoenenjacht’, de meest succesvolle spelshow van de Nederlandse televisie.

TROS-voorzitter Karel van Doodewaerd: “Het is bijzonder jammer dat Linda weggaat. Het voelt als de dochter die het huis verlaat; we zullen haar zeker missen. In bijna twintig jaar is zij uitgegroeid tot een zeer veelzijdige vakvrouw. Wij hebben natuurlijk respect voor haar keuze om naar het bedrijf van haar broer te gaan. Want hoewel wij De Grootste Familie van Nederland zijn, blijkt de hechte band met haar broer toch iets sterker. Dat ook de sombere en onzekere toekomst van de Publieke Omroep een rol heeft gespeeld in haar keuze geeft aan dat we binnen de Publieke Omroep zeer alert moeten zijn. Om in voetbaltermen te spreken: de TROS en dus de Publieke Omroep als geheel verliest een topscorer van uitzonderlijke kwaliteit. De TROS zit echter niet stil en blijft zich richten op een toekomst waar maar een ding telt: de gunst van de kijker en luisteraar. Want bij de Publieke Omroep horen juist ook programmas voor een breed publiek.“ [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten