De Nederlandse markt voor entertainmentproducten zoals CD’s, DVD’s en games groeide in 2004 met 2 procent in omzet en 1 procent in stuks. Dat de markt slechts gering groeide wordt veroorzaakt door de dalende verkopen van muziekdragers en videobanden en door de dalende prijzen voor entertainmentproducten, meldde brancheorganisatie NVPI donderdag.
Vooral de gemiddelde prijs die voor een game betaald wordt, daalde drastisch. De audiomarkt daalde in 2004 met 7 procent in omzet en 5 procent in stuks. De markt voor singles bleef ook in 2004 verder dalen en zakte naar 2,7 miljoen verkochte stuks. Verwacht wordt dat de internetverkoop van losse nummers de singlemarkt in 2005 zal overnemen.
De verkoop van cd-albums daalde met 10 procent in omzet en 6 procent in stuks. De gemiddelde winkelprijsprijs daalde verder tot ruim 12 euro. Het genre muziek-DVD groeide met 6 procent in omzet en 8 procent in stuks. [Antenne2/Radio.NL]