Het Telegraaf-concern gaat televisie maken. Dat heeft bestuursvoorzitter Ad Swartjes donderdag tegen de non-stop nieuwszender BNR Nieuwsradio gezegd bij de presentatie van de jaarcijfers. De Telegraaf beraadt zich nog op de vorm waarin dit gaat gebeuren.
Swartjes: “De discussie is nu of we dit zèlf gaan doen als Telegraaf-merk, of dat we toeleverancier worden van kabelbedrijven zoals UPC.” Volgens de bestuursvoorzitter zitten er aan de eerste optie nogal wat overheidsrestricties. Swartjes is overtuigd dat hij voldoende ‘content’ kan leveren aan andere partijen. “Wij weten behalve van nieuws ook veel van specifieke onderwerpen zoals auto’s en tuinen”.
De Telegraaf-bestuursvoorzitter zegt op dit moment druk in gesprek te zijn met diverse partijen. Zo noemt hij SBS, waar De Telegraaf een belang van 27 procent in heeft. “Maar er wordt ook met andere partijen gesproken.” Een tijdstip waarop de plannen concreet zouden moeten zijn, wil hij niet geven. Eerder kondigde de Volkskrant al aan om televisie te gaan maken. [Radiowereld.NL]