Tiscali is dinsdagmiddag in het gelijk gesteld in het kort geding dat door Chello is aangespannen. Volgens Chello was de reclamecampagne ‘Tiscali heeft nu wel een héél goede deal’ misleidend. De reclamecampagne betreft het nieuwste ADSL-product met een snelheid van 4MB, Tiscali ADSL Special met Telefonie, voor EUR 29,95 per maand. Abonnees kunnen met het abonnement snel internetten, gratis en onbeperkt in Nederland bellen* en voordelig internationaal en mobiel bellen via het internet.
Volgens Chello zou Tiscali de abonnee er onvoldoende op wijzen dat er boven op het abonnement van EUR 29,95 per maand standaard EUR 9,95 in rekening wordt gebracht. Er wordt echter geen EUR 9,95 extra per maand in rekening gebracht door Tiscali. De aanbieding van Tiscali betreft namelijk een volledig product met snel internet en telefonie voor EUR 29,95. Er zijn hieraan geen andere maandelijkse kosten verbonden.
De abonnee heeft de keuze om zijn KPN telefonieabonnement op te zeggen. Alleen in dat geval wordt er EUR 9,95 aan kosten doorberekend aan de klant, zijnde de kosten die Tiscali aan KPN moet betalen voor het gebruik van het laatste stukje netwerk. Ook dan is de abonnee nog altijd EUR 8,21 goedkoper uit dan in het geval het KPN-abonnement wordt aangehouden. Dit wordt duidelijk vermeld op de productpagina’s op de website van Tiscali . [Tiscali/Radio.NL]