Noordzee FM en Radio 10 Gold in de lift

De marktaandelen van het music & entertainment station Noordzee FM en Radio 10 Gold zijn gestegen. Dit blijkt uit de vandaag bekend gemaakte luistercijfers van Intomart GFK over de maanden februari en maart 2005. De radiostations stijgen beide met 0,2% naar respectievelijk 4,7% voor Noordzee FM en 5,0% voor Radio 10 Gold.

Talpa Radio Nederland, de verkoop- en marketingorganisatie van Noordzee FM en Radio 10 Gold, is met beide zenders nu goed voor een marktaandeel van 9,7%. Men richt zich met twee radiozenders op de doelgroep vrouwen 20-49 jaar en scoort hierbij een marktaandeel van 12,8%. Noordzee FM richt zich op vrouwen 20-34 jaar en behaalt in die groep 9,3%. Radio 10 Gold behaalt in de doelgroep vrouwen 35-49 jaar een marktaandeel van 8,4%.

Erik de Zwart: “Ik ben erg blij met wederom een stijging voor Noordzee FM. Net als vorige maand zitten we heel goed in de lift. Dit tezamen met een marktaandeel van 5 procent voor Radio 10 Gold geeft nogmaals aan dat we met beide stations een serieuze speler zijn in deze concurrerende radiomarkt”.  [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten