Bijna de helft van de tv-kijkers is bang voor een toename aan reclamezendtijd tijdens samenvattingen van eredivisievoetbal op de nieuwe zender Tien. Dat blijkt uit een onderzoek van HES-studenten Jorge Braun en Ronald van Rijn voerden in opdracht van het sport- en sponsoradviesbureau Van den Wall Bake. Hierin werd het kijkgedrag van de Studio Sport-kijker onderzocht.
Bijna de helft van de kijkers zegt Studio Sport trouw te blijven, omdat het programma ook andere sporten uitzendt. Van de ondervraagden zegt 38 procent de uitzendingen alleen te blijven volgen als Tien de voetbalwedstrijden niet tegelijkertijd op de buis brengt. Zo’n 17 procent zegt Studio Sport in augustus vaarwel. Bijna de helft van de vrouwelijke Studio Sport-kijkers kijkt niet uit vrije wil naar het sportprogramma. De dames zitten iedere zondagavond verplicht voor de tv naast hun man. Er werden 1200 Studio Sport-kijkers ondervraagd. [Adformatie/Radio.NL]