Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Luistercijfers Slam FM in de lift

Het aantal luisteraars van jongerenzender SLAM FM is deze maand flink gestegen. De luistercijfers van Intomart over de maanden maart / april 2005 laten een flinke stijging zien in de jongerendoelgroep. In de kerndoelgroep van jongeren tussen 15 en 25 jaar stijgt het marktaandeel van 3.6% naar 4.6%. Ook het absolute bereik is meer dan 30% gestegen.

SLAM FM directeur Michel de Winter: “Het laat zien dat de weg die we met SLAM FM in zijn geslagen, aanslaat bij jongeren. Precies zoals we verwacht hadden, ontdekken steeds meer jongeren SLAM FM als hun station. SLAM FM is het enige radiostation van Nederland dat zich uitsluitend op jongeren richt. Vanaf de start van SLAM FM op 1 februari 2005 stijgt ons marktaandeel substantieel en sneller dan verwacht in alle jonge doelgroepen. In onze kerndoelgroep van 15 tot 25 jaar gaan we nu al richting de 5% marktaandeel. We kijken nu al uit naar de meting van april / mei.”

Volgens De Winter neemt SLAM FM een unieke plek in binnen het radiolandschap: “Daar waar concurrenten zoals Radio 538 en Yorin zich meer en meer op een brede, mainstream en dus oudere, doelgroep richten, blijft SLAM FM met een specifiek jongerenformat van Dance en Urban trouw aan jongeren.” [Radiowereld.NL]