Het marktaandeel van Talpa Radio Nederland op 10+ stijgt deze maand tot boven de 10%. Dit blijkt uit de vandaag bekend gemaakte luistercijfers van Intomart GFK over de maanden maart en april.
Radio 10 Gold stijgt met 0,4% naar 5,4%, terwijl Noordzee 100.7 FM stabiel blijft met een marktaandeel van 4,7%. Naar de zenders van Talpa Radio Nederland luisteren gemiddeld per week drie miljoen luisteraars. Talpa Radio Nederland, de verkoop- en marketingorganisatie van Noordzee FM en Radio 10 Gold, is met beide zenders nu goed voor een marktaandeel van 10,1%.
Doelgroep
Talpa Radio Nederland richt zich met haar twee zenders op de doelgroep vrouwen 20-49 jaar en scoort hierbij een marktaandeel van 13,8%. Noordzee FM richt zich op vrouwen 20-34 jaar en behaalt in die groep 10,0%. Radio 10 Gold behaalt in de doelgroep vrouwen 35-49 jaar een marktaandeel van 8,8%. Talpa Radio Nederland realiseert met beide stations bijna een miljoen luisteraars per week in de belangrijke commerciële doelgroep vrouwen 20-49 jaar.
Erik de Zwart, directeur Talpa Radio International: “Met deze groeiende resultaten, in combinatie met het duidelijke profiel van beide zenders, blijken we een steeds grotere groep trouwe luisteraars te creëren voor zowel Noordzee 100.7 FM als Radio 10 Gold. De zomer kan niet beter beginnen”. [Radiowereld.NL]