Noordzee FM wordt Q-Music [Update]

De nieuwe Belgische eigenaar van Noordzee FM wijzigt vanaf september 2005 de naam in Q-music. Noordzee 100.7 FM neemt zowel de naam als het format van de Belgische zender over. In september moet de verandering een feit zijn en zal de slogan ‘Q is good for you’ in Nederland worden geïntroduceerd.

Dit betekent dat het “music & entertainment” format op de schop gaat. Het specialistenpanel met onder andere Peter R. de Vries en Fiona Heering zal gaan verdwijnen. Hierdoor zal er meer plek komen voor muziek en traditionele deejays. Wat er met Gordon, Martijn Krabbe en Albert Verlinde gaat gebeuren is nog onzeker. Volgens Antenne 2 staan zij allen op straat.

Q-music wordt gepositioneerd als een jong volwassen popstation met een positieve en opgewekte sound. De muziek speelt een belangrijke rol, de deejays zijn gedreven en enthousiaste radiomakers. Q staat in Vlaanderen bekend door haar opvallende, verrassende acties. Ze richten zich tot iedereen die zich jong van hart voelt. Een ‘goed gevoel’ staat centraal in alles wat Q-music is en doet.
 
Algemeen directeur Q-music Peter Bossaert: “Q-music van Groningen tot in Brussel, in een markt van 21 miljoen mensen: we moeten er zelf nog even aan wennen, maar we gaan er alles aan doen om Q-music ook in Nederland op de kaart te zetten.” We richten ons op zowel mannen als vrouwen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. Aan de invulling van het programma en deejays zal de komende maanden keihard gewerkt worden”.

De doelgroep 18-44 aanspreken door te doen wat andere radiostations niet doen, was de missie van Q-Music bij de start in Vlaanderen in november 2001. Q-music heeft op dit moment een marktaandeel 12.2% op de algemene doelgroep 12+ en 22.2% op de Q-doelgroep 18 tot 44 jarigen. [R.S./Radio.NL]

Gerelateerde berichten