Talpa zegt hard op weg te zijn rechtstreekse samenwerkings overeenkomsten te sluiten met een aantal van de grootste Nederlandse adverteerders. Welke dat zijn, wil commercieel directeur Ton Rozestraten niet zeggen.
‘We voeren met sommige van hen inmiddels gesprekken. Of dat ook allemaal deals worden weet ik natuurlijk niet, maar we “maken meters” zoals dat heet’, zegt Rozestraten tegen Adformatie. Hij neemt bewust de term founding partners niet in de mond: ‘Die term past niet bij de huidige tijdgeest. Men heeft belangstelling, maar er heerst – logisch – ook een “eerst zien, dan geloven”-mentaliteit.’
In de gesprekken met topadverteerders is naast reguliere spot advertising op Talpa tv ook ruim aandacht voor radio, internet en (participatie in) programmaformats. Bovendien zijn de gesprekken volgens Rozestraten ‘inhoudelijker en kwalitatiever’ van aard dan gebruikelijk in tv-land. Unilever is als verwacht één van de partijen waarmee Talpa in gesprek is. Inmiddels zijn de veertig grootste adverteerders bezocht. Op 27 juni presenteert Talpa tv haar plannen aan de markt. [Adformatie/Radio.NL]