RadioConsultancy van start

Begin deze maand het consultancybureau RadioConsultancy van start gegaan. RadioConsultancy is opgericht door oud-System FM radiodirecteur Danny Moerkerke. Onder het motto “Betere radio = Meer luisteraars” adviseert en begeleidt RadioConsultancy radiostations op het gebied van programmering, strategie, radiomanagement, vormgeving, DJ-coaching en sales.

Danny Moerkerke: “RadioConsultancy biedt radiostations het luisterend oor van een buitenstaander. Hierdoor horen we wat men bij het station zelf niet hoort en kunnen zo objectief advies en begeleiding geven. Bijvoorbeeld om te helpen bij het opstellen van een goede programmastrategie, radiomanagement, sales, coaching van programmamakers; eigenlijk alles waar we onze kennis, ervaring en ideeën voor kunnen inzetten. Het doel: meer luisteraars en adverteerders.”

Daarnaast biedt RadioConsultancy programmamakers het individuele begeleidingsprogramma AirCheck. Bij dit leertraject worden airchecks van radioprogramma’s wekelijks geëvalueerd. Ook kunnen programmamakers uitgebreid worden begeleid waarbij er een persoonlijk leerplan wordt opgesteld.

Danny Moerkerke: “Radiomakers leren het vak voornamelijk in de praktijk van elkaar waardoor men vaak alleen radio op gevoel maakt. Dit levert helaas niet altijd even goede radio op en dat is jammer. Radio is de enige entertainmentbranche waarin men zo sterk op gevoel en intuïtie vertrouwt. Vaak is er weinig aandacht voor de gedachte achter radiomaken waardoor men verkeerde dingen van elkaar overneemt. Met de huidige concurrentie kun je het je niet meer veroorloven om alleen maar op je gevoel te vertrouwen. Radio is een mix van kunst en wetenschap en radiomakers zouden veel meer moeten nadenken over het hoe en waarom zodat er betere radio gemaakt kan worden. RadioConsultancy helpt daarbij.”

Verder verschijnen er op de website van RadioConsultancy regelmatig artikelen en via de site kan men zich ook abonneren op het gratis RadioConsultancy Mailseminar: een maandelijks e-seminar met iedere maand concreet en bruikbaar advies voor radioprofessionals, tips en de mogelijkheid voor abonnee’s om vragen te stellen.

RadioConsultancy heeft ook een weblog met dagelijks advies, inzichten en ideeën voor meer luisteraars en adverteerders. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten