Achtduizend voetbalfans steunen actie tegen reclame

De actie ‘voetbalzonderreclame’ heeft inmiddels achtduizend reacties opgeleverd. Dat zegt initiatiefnemer Theo Teitsma uit Spijkenisse donderdag. De voetballiefhebber begon zijn actie twee weken geleden uit ergernis over de indeling van het Talpa-programma De Wedstrijden. De reclameblokken die worden uitgezonden tussen de samenvattingen van de eredivisiewedstrijden zijn hem een doorn in het oog.

De initiatiefnemer verzamelde de reacties via een speciaal voor de actie bestemd emailadres. Talpa heeft inmiddels laten weten niet onder de indruk te zijn. Volgens Teitsma zei een woordvoerder hem dat de strijd tegen de reclameblokken zinloos is, ‘net zoiets is als vechten tegen het weer’.

Talpa zegt zich te houden aan de regels van de Reclame Code Commissie. Die schrijven voor dat een zender niet meer dan twaalf minuten per uur mag uitzenden. “Maar het gaat me niet eens om de lengte van de blokken. Het is vervelend dat ze tussen de wedstrijden door worden uitgezonden”, zegt Teitsma. Hij verwacht dat het aantal van tienduizend reacties na de uitzending van aanstaande zondag overschreden zal worden. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten