Nickelodeon marktleider kinder-tv

De kijkcijfers van Nickelodeon zijn in de maand juli wederom gestegen. Door de stijging van de kijkcijfers is Nickelodeon zowel in de doelgroep 3-5 jaar als in de doelgroep 6-12 jaar, marktleider. Sinds de start van Nickelodeon in september 2002 op een eigen kanaal is het marktaandeel meerdere malen verdubbeld.

Nickelodeon had in de maand juli een marktaandeel van 31,7% in de doelgroep 6-12 jaar (tijdvak 06:00-18:00 uur). Jetix was nummer 2 en Nederland 3 staat op nummer 3 in datzelfde tijdvak. De rest van de zenders hadden een aanzienlijk lager marktaandeel in deze doelgroep en richten zich niet specifiek op kinderen.

”Dit nieuws is natuurlijk fantastisch: het mooiste compliment dat we kunnen krijgen van onze kijkers, en een bevestiging dat we op de juiste weg zitten. Op naar de volgende maand”, aldus Dieneke Kuijpers, channel director van Nickelodeon. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten