Q-music verdubbelt marktaandeel België

Q-music in België heeft vandaag de luistercijfers ontvangen van het CIM. Daaruit blijkt dat het station stijgt van 12.2% naar een marktaandeel van 14,0%. Q-music bereikt nu 38.7% van de Vlamingen en bereikt hiermee voor het eerst de mijlpaal van 2 miljoen luisteraars.

De groei van Q-music in het Vlaamse radiolandschap is bijzonder: het radiostation startte op 12 november 2001 en nauwelijks 3.5 jaar later is Q-music  uitgegroeid tot dé radiohype in Vlaanderen. Het afgelopen jaar wist Q-music zijn marktaandeel te verdubbelen: van 6.9% in april-mei 2004 tot 14.0% marktaandeel in april-mei 2005.

Q-music is hét radiostation van de jongvolwassen Vlamingen, met een marktaandeel van 24,5% op de doelgroep 18 tot 34-jarigen, en een marktaandeel van 21,2% op 18 tot 44- jarigen. Met een marktaandeel van bijna 30% is Q-music op die doelgroep ook marktleider in de auto.

Peter Bossaert, algemeen directeur van Q-music: ‘We verdubbelen ons marktaandeel op nauwelijks 1 jaar tijd, we kunnen het zelf moeilijk geloven. In ons hoofd voelen we ons nog steeds een nieuwkomer op de markt. We willen de volgende maanden keihard verder werken aan onze groei. Veel muziek, spraakmakende acties, een sterk imago en natuurlijk Deckers en Ornelis, dat blijft het recept voor het najaar.’

Erwin Deckers, programmadirecteur van Q-music: ‘Dit is opnieuw fantastisch nieuws voor onze ploeg, we hebben een echt radio dream team. Het gaat bijzonder hard en we willen de volgende maanden doorgaan op de ingeslagen weg. Een jaar na de frequentiewissel is het bijzonder fijn om vast te stellen dat Q-music aanslaat bij een zeer brede doelgroep.’

Q-music gaat op 1 september 2005 ook van start in Nederland. Noordzee FM krijgt dan de naam Q-music. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten