Headlines uit de krant: vrijdag 2 september

Freek de Jonge is het komende televisieseizoen terug bij de VPRO met een nieuw programma. Vanaf vrijdag 28 oktober is hij tien weken lang te zien in (Freek) Kortgehouden. Voor dit 25 minuten durende programma wordt hij achter de schermen bijgestaan door jonge programmamakers en vormgevers, aldus een VPRO-woordvoerster donderdag.

Elke aflevering bestaat uit een aantal korte items met conferences, columns en liedjes, maar ook animaties, sketches en telefoongesprekken. Volgens de makers maakt het nieuwe programma zappen overbodig. Lees verder

Spot
Meer dan honderd kinderen hebben zich deze week aangemeld om deel te nemen aan radio- en tv-spots tegen zinloos geweld. Dit meldde de Stichting Tegen Zinloos Geweld donderdag. Tekenfilmzender Nickelodeon riep afgelopen maandag kinderen op zich aan te melden voor de audities. De spots zijn een initiatief van de stichting en worden rond Sinterklaas uitgezonden. Hiervoor zoekt zij kinderen van 7 tot en met 12 jaar. Lees verder

Telegraaf
Telegraaf Media Groep (TMG) heeft in de eerste helft van dit jaar de winst met een kwart zien toenemen. Het concern sluit verdere reorganisaties niet uit. Woensdag kwam TMG nabeurs met halfjaarcijfers. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op 23,8 miljoen euro tegen 18,9 miljoen euro over de eerste zes maanden van 2004. De omzet van het uitgeversconcern nam toe tot 385 miljoen. In de eerste zes maanden van 2004 was dit nog 367 miljoen euro. De omzetgroei is voor ongeveer de helft afkomstig van nieuw verworven activiteiten. De omzet uit advertenties en oplage van gedrukte media was in de eerste helft van het jaar enigszins hoger dan vorig jaar. Vooral Sp!ts wist een aanzienlijk hogere advertentie-omzet te halen, aldus het concern. Lees verder

RTL5
RTL5 heeft twee nieuwe presentatrices gevonden voor programma’s die in het verleden bij SBS werden uitgezonden. Fabiënne de Vries gaat meewerken aan het programma ‘Klussen & Wonen’. Mari Carmen Oudendijk wordt presentatrice van ‘Thuis in Nederland’, meldde RTL donderdag. Lees verder

AD
De nieuwe site van het Algemeen Dagblad (AD) wil uiteindelijk ook betaalde diensten gaan aanbieden. Daar wordt nu heel voorzichtig naar gekeken. De komende tijd moet de nieuwe site het qua inkomsten vooral hebben van online advertenties. Aan het einde van het jaar moet de nieuwe site van het AD al winstgevend zijn. Lees verder

AD1
Het nieuwe AD, waarin naast het ‘oude’ Algemeen Dagblad (AD) zeven regionale kranten zijn opgegaan, is donderdag met strubbelingen uit de startblokken gekomen. Het nieuwe dagblad verscheen donderdag voor het eerst, volledig op tabloidformaat. Lees verder

ANP
Het ANP heeft alle aandelen van Neos Nieuws Videoproducties overgenomen. Het bedrijf levert onder meer video’s aan de sites van Planet Internet en de Volkskrant. Hoeveel geld er met de overname is gemoeid, maken de twee partijen niet bekend. Neos Nieuws Videoproducties zal verder gaan onder de naam ANP Video. Lees verder

RVU
De RVU Radioprijs 2005, de aanmoedigingsprijs voor aankomende radiomakers, is woensdag gewonnen door de Vlaamse Gwendolina Bastiaensen van het Herman Teirlinck Instituut, Woordkunst, Antwerpen. Lees verder

Lieske
De bewoners van het Big Brother-huis zitten al ruim een week met elkaar opgescheept. Langzaam beginnen koppeltjes te ontstaan. Lieske (19), die nog nooit een vriendje heeft gehad, heeft het voor het kiezen, met Roel en Rikkert aan haar voeten. Tv gaat steeds verder. Dus de makers dromen vast van de eerste BB-ontmaagding… Maar of iedereen Lieske binnenkort nog wel zo aardig vindt is de vraag. Zij heeft namelijk in het geheim geld aangenomen van Big Brother. Lees verder

Gerelateerde berichten


Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email