NOS in het nieuw

Binnenkort introduceert de NOS haar nieuwe huisstijl. Het Engelse ontwerpbureau Lambie-Nairn is verantwoordelijk voor het nieuwe logo. Op basis daarvan wordt op dit moment in Groot-Brittannië de laatste hand gelegd aan de nieuwe decors voor Journaal, Jeugdjournaal, de sportprogramma’s en NOS Actueel.

De zogenaamde ‘signature sound’ (leadermuziek) wordt door het bedrijf van Stephan Emmer, eStation, gemaakt. Pikant detail is dat eStation ook grotendeels de audiovormgeving van het RTL-nieuws maakte.
De huidige vormgeving gaat al decennia mee. Het logo werd in de jaren ’90 licht aangepast door ‘cursief‘ gebruik. De huidige tunes en leaders van de tv-programma’s stammen uit 2001 en werden gemaakt door het bedrijf JaVa in Meppel.
 
De extacte invoerdatum is nog onzeker: de omroep zit midden in een groot verhuisproject, de decors zijn nog niet afgeleverd en diverse details als briefpapier en belettering van reportagewagens moeten ook worden aangepast. Wel is het zeer waarschijnlijk dat de NOS haar nieuwe gezicht vóór het nieuwe jaar toont aan pers en publiek. [MW/Radio.NL]

Gerelateerde berichten