PO introduceert: De week van de kindertelevisie

De Publieke Omroep introduceert van 3 tot 11 september de themaweek: De Week van de kindertelevisie. De bedoeling is dat deze themaweek jaarlijks terugkeert. Aanleiding van de themaweek is de toenemende invloed die de media heeft op de ontwikkeling van kinderen.

Precies vijftig jaar geleden, toen Dodo zijn entree maakte op de Nederlandse televisie, was er nog maar één televisienet. Inmiddels is het aanbod voor de kinderen onbeperkt; niet alleen op TV, maar ook via andere media, zoals internet en mobiele telefoons. Een crossmediaal tijdperk is aangebroken. Daarom wil Publieke Omroep niet alleen bij deze ontwikkeling stilstaan, maar ook het debat hierover aangaan in diverse radio- en tv-programma’s.

Diverse thema’s zoals het ‘behoud van kernwaarden’, de kabinetsvisie ‘Met het oog op morgen’ en de ‘toename en invloed van merchandising’ komen in deze speciale week aan bod. Publieke Omroep heeft altijd getracht op een onderscheidende manier kindertelevisie te brengen. Om dit te waarborgen hebben alle publieke omroepen zich, nu exact 5 jaar geleden, verenigd in het kindernet Z@ppelin.

Programma’s die aandacht besteden aan ‘De week van de kindertelevisie’:
Op Televisie zijn dat TV-Toppers, Twee Vandaag, Het Elfde Uur, Themaprogramma bij de VPRO, Jeugdjournaal, School TV Weekjournaal. Op de radio zijn dat: Schiffers.fm en Eén op de middag. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten