RTL populairste omroep op internet

RTL wint het van alle andere omroepen als het gaat om de populariteit op internet, zo blijkt uit onderzoek van zoekmachine marketingbureau Traffic4u in samenwerking met MSN Search. De nieuwe omroep Talpa scoort een derde plaats, achter RTL 4 en 5. De populariteit in dit onderzoek is gebaseerd op het aantal zoekopdrachten in de zoekmachine MSN gedurende de periode van 1 maand.

De commerciële omroepen zijn het best vertegenwoordigd in de ranglijst die is opgesteld op basis van populariteit.

Top-6 omroepen:
1 RTL 4
2 RTL 5
3 Talpa
4 NOS
5 BNN
6 SBS 6

Big Brother is veruit het populairste programma. Samen met Thuis heeft Talpa hiermee twee programma’s in de Top-10. Uit de ranglijst blijkt dat Talpa’s actualiteitenprogramma NSE het moet afleggen tegen RTL Boulevard. NET 5 scoort met Desperate Houswives, Charmed en Friends drie Top-10 noteringen. GTST is het enige programma van RTL met een Top-10 notering.

Top-10 programma’s:
1 Big Brother
2 Desperate Houswives
3 Kassa
4 Charmed
5 GTST
6 ONM
7 Lingo
8 Netwerk
9 Thuis
10 Friends

De populairste vrouwelijke Nederlandse TV-persoonlijkheid op Internet is Katja Schuurman. Katja laat haar directe concurrentes Froukje de Both en Ellemieke Vermolen achter zich. Gordon is de populairste mannelijke TV-persoonlijkheid, gevolgd door Paul de Leeuw en Gerard Joling.

Top-10 vrouwelijke TV-persoonlijkheden:
1 Katja Schuurman
2 Froukje de Both
3 Ellemieke Vermolen
4 Linda de Mol
5 Bridget Maasland
6 Chantal Janzen
7 Chazia Mourali
8 Jorinde Moll
9 Nance
10 Victoria Koblenko

Top-10 mannelijke TV-persoonlijkheden:
1 Gordon
2 Paul de Leeuw
3 Gerard Joling
4 Ron Brandsteder
5 Herman den Blijker
6 Ruud de Wild
7 Beau van Erven Dorens
8 Robert ten Brink
9 Chris Zegers
10 Albert Verlinde

‘Zoekmachines zijn een goede graadmeter om populariteit te bepalen’, aldus Sander Prinsen, Marketing Manager van Traffic4u. ‘Het opzoeken van informatie over favoriete persoonlijkheden en onderwerpen op Internet begint over het algemeen met het invoeren van een zoekterm. Aangezien het hier om miljoenen zoekopdrachten per dag gaat, geeft dit goed de interesse van de consument weer’, aldus de Marketing Manager van Traffic4u. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten