Talpa, Endemol Nederland en AllisBlue/PressisBlue lieten deze week weten dat er een speciaal digitaal tijdschrift komt voor de Nederlandse versie van Big Brother. Het magazine is gebaseerd op het technologieplatform ‘sms2mail’. Het is voor de eerste keer dat in Nederland een televisieprogramma wordt voorzien van een online magazine.
Wie het e-magazine van Big Brother wil hebben kan sms-en naar 3699. Na de eerste aanvraag krijgt men onmiddellijk een sms terug waarin naar het e-mailadres van de nieuwe gebruiker wordt gevraagd. Als deze informatie is ontvangen, verschijnt de invoer en de koppeling naar het Big Brother e-magazine in de mailbox van de klant. Het interactieve e-magazine bevat onder andere exclusieve berichten over het tv-programma Big Brother, advertenties, speciale aanbiedingen en koppelingen naar elektronische diensten.
De dagelijkse uitzendingen van Big Brother op Talpa worden gemiddeld door ruim een half miljoen kijkers bekeken. De live uitzendingen op donderdag trekken gemiddeld 700.000 kijkers. Ook op internet is het programma populair. Gemiddeld is Bigbrother.tv dagelijks goed voor meer dan 1.000.000 pageviews en worden de live streams van het huis iedere dag ruim 200.000 keer bekeken, zo laat Talpa weten. [Radiowereld.NL]