Headlines uit de krant: zaterdag 29 oktober

Big Brother-bewoonster Tanja, die onlangs moeder werd van een meisje, heeft het Big Brother-huis gisteravond vrijwillig verlaten. In de reguliere rechtstreekse uitzending op Talpa trok de 27-jarige Groningse de deur van het tv-huis voorgoed achter zich dicht. Dat meldde een woordvoerster van tv-producent Endemol.

Volgens de zegsvrouw voelt Tanja zich onbegrepen in het huis in Aalsmeer. De rest van de groep zou haar moedergevoelens niet goed kunnen invoelen. Doordat de Arbeidsinspectie niet wil dat haar kindje, Joscelyn Savanna, permanent wordt gefilmd, verblijft Tanja de laatste tijd veelvuldig in de zogenoemde kraamkamer. Daar worden geen camera’s toegelaten, maar daardoor leeft de Groningse steeds meer in afzondering van de rest van de deelnemers aan Big Brother (BB). Endemol vindt het ’ontzettend jammer’ dat Tanja er vrijwillig de brui aan geeft. Lees verder

Tanja
De Alphense Kimberly van Hulst beseft nu pas wat het is om de verloskundige van Tanja uit Big Brother te zijn. ,,Ik heb van tevoren nagedacht over wat er allemaal kan gebeuren. Wat voor risico er aan zit. Maar achteraf ga je er honderd keer harder over nadenken. Dan pas vóel je wat er had kunnen gebeuren, omdat je merkt wat voor impact het heeft’’, zegt ze vlak na haar laatste kraambezoek in de studio van Aalsmeer. Naast haar zit Karlijn van Hoof. Samen zijn ze vanaf week 35 betrokken geweest bij de zwangerschap, bevalling en het kraambed van Tanja uit Big Brother. Een heel bijzondere ervaring, vinden de twee vriendinnen. Lees verder

Spot
Nog een keer mama”, zegt Pepijn Achterberg (5). Na drie keer heeft hij nog geen genoeg van zijn eigen reclamespotje gekregen. Sinds maandag is de kleuter uit Ilpendam al watertrappelend te zien in een spotje van koekfabrikant Peijnenburg. ,,Ik moest watertrappelen en net doen alsof ik de koek wilde pakken”, zegt Pepijn. ,,Maar de koek was niet echt, het was een nepkoek”, verklapt hij. Lees verder

Medialandschap
Het medialandschap verandert sneller dan verwacht en op grotere schaal dan voorzien, zo stelt Martin Sorell, directievoorzitter van het reclameconcern WPP. Media-eigenaren zijn de greep kwijt. “Paniek is waarschijnlijk het juiste woord.” Waarom trekt Rupert Murdoch van Newscorp plotseling vijf miljard dollar uit voor investeringen in internetinitiatieven? Waarom gooit ’s werelds grootste media-mogul plotseling het roer om? Voor Martin Sorell is dat evident. “Murdoch moet in paniek zijn. Hij overweegt zelfs McKinsey in huren voor een nieuwe strategie”, poneerde Sorell vandaag als stelling op het Engage 2005 congres van de Internet Advertising Agency in Londen. “Media-eigenaren klagen en steunen. Ze zien de kijkcijfers, ze zien hun abonnees weglopen, ze zien hun reclame-inkomsten dalen, ze raken in paniek. Ze moeten iets doen, maar ze weten niet wat.” Lees verder

DJ
Drie jaar op rij werd DJ Tiësto door danceliefhebbers verkozen tot ’s werelds beste dj. Dit jaar kozen de meer dan 123.000 stemmers uit 147 landen echter voor de Duitser Paul van Dyk. De uit Breda afkomstige Tijs Verwest, alias DJ Tiësto, moet in 2005 genoegen nemen met de tweede plaats, meldde de Britse krant The Guardian vrijdag. Lees verder

Gerelateerde berichten