Regio Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, heeft wederom haar koppositie als marktleider en bereikzender nummer 1 versterkt. Dat meldt ORN, de landelijke verkooporganisatie van reclamezendtijd van de regionale publieke omroepen. Volgens het Continu Luisteronderzoek van augustus-september 2005 uitgevoerd door Intomart/GfK luisteren gemiddeld ruim 3.200.000 Nederlanders van 10 jaar en ouder wekelijks naar Regio Radio.
Regio Radio blijft stijgen in de voor adverteerders belangrijke doelgroepen. Bij de doelgroep 20-49 jaar stijgt Regio Radio met 0,2% naar 5,2% marktaandeel in augustus-september. Specifiek bij Boodschappers 20-49 jaar stijgt Regio Radio van 0,5% naar 6,2% marktaandeel.
Ondanks een lichte daling in marktaandeel bij de doelgroep 10 jaar en ouder, blijft Regio Radio, de dertien regionale publieke omroepen, marktleider op de Nederlandse radiomarkt. Dit tot tevredenheid van Clement Postmus, directeur van ORN:
“Dat we in marktaandeel zijn gedaald in vergelijking met de vorige periode juli-augustus lag in lijn der verwachting. In deze zomermaanden scoort Regio Radio altijd uitmuntend. Maar dat we nog steeds op 16,3% marktaandeel zitten, is fantastisch. Dat hebben we sinds 2002 niet meer gehaald bij de augustus-september cijfers. Dat we bovendien groeien bij de doelgroep 20-49 jaar en Boodschappers 20-49 jaar, bevestigt maar weer eens dat Regio Radio ook bij jong volwassenen in populariteit toeneemt,” aldus Postmus. [Radiowereld.NL]