Scarlet-reclame niet in strijd met goede smaak

De nieuwste reclamecampagne van telecomaanbieder Scarlet is niet in strijd met de goede smaak en zeden. Dat heeft de Reclame Code Commissie vrijdag geoordeeld na ongeveer honderd klach-ten over de campagne. In de diverse uitingen in de tv-commercial is namelijk een schaars geklede kleuter te zien die het nieuwe kindermobieltje van het bedrijf onder de aandacht brengt.

Het meisje is slechts gekleed in wit ondergoed en daartegen maakten de klagers bezwaar. Ze vinden het sowieso belachelijk dat een kind voor dit soort doeleinden wordt gebruikt. Maar de Reclame Code Commissie oordeelt dat de klachten een subjectief karakter hebben. Volgens de deskundigen poseert het meisje niet als lustobject en werkt haar presentatie eerder vertederend.

In dezelfde campagne is ook een volwassen vrouw te zien die hetzelfde soort ondergoed draagt en wel een uitdagende pose aanneemt. In plaats van haar eigen stem is die van Beau van Erven Dorens te horen. De Reclame Code Commissie kan met het spotje leven, omdat door de mannenstem het geheel een humoristisch karakter krijgt. ‘Dat relativeert het seksueel getinte karakter van het spotje’, staat in de uitspraak van de commissie. [Adformatie/Radio.NL]

Gerelateerde berichten