Reclame voor ‘Planet Internet’ wint Gouden Loeki

De Gouden Loeki 2005 is toegekend aan de reclamespot ‘Moderne technieken’ van Planet Internet. In een rechtstreekse uitzending van de finale brachten televisiekijkers hun stem uit op de vijf finalisten. De Gouden Loeki is een publieksprijs voor de commercial van het jaar.

In de reclame van de internetprovider is te zien hoe ouderen worstelen met nieuwe technologie. Zo is te zien hoe een automobilist op aanwijzing van een navigatiesysteem rechts afslaat en een heg inrijdt.

De tweede prijs is voor Hewlet Packard. Centraal Beheer Achmea, dat vorig jaar de eerste prijs won, werd derde. De reclame van Delta Lloyd met een verloren paarse krokodil werd vijfde.

De organisatie van de Gouden Loeki selecteerde 36 reclames voor de wedstrijd. Via een website kon het publiek zijn voorkeur voor de finalisten duidelijk maken. De Gouden Loeki is woensdag voor de elfde keer uitgereikt. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten