Zoek
Sluit dit zoekvak.

Endemol praat met NBC over aanleveren tv-show

Het entertainmentconcern Endemol onderhandelt met de landelijke Amerikaanse televisiezender NBC over de aanlevering van een tweede serie afleveringen van het quizprogramma ‘Deal or No Deal’, het buitenlandse equivalent van ‘Miljoenenjacht’. Dat heeft een woordvoerder van Endemol maandag gezegd.

Bij ‘Deal or No Deal’ moet de geselecteerde deelnemer uit een serie koffers een exemplaar kiezen en gokken hoeveel geld er in zijn koffer zit, variërend van 0,01 dollar tot 1 miljoen dollar. De bank probeert de speler te verleiden tot het aannemen van een steeds variërend geldbedrag.

Bij de onderhandelingen met NBC wordt Endemol ondersteund door goede kijkcijfers voor de eerste serie afleveringen, die is uitgezonden van 19 tot 23 december. Over de hele week keken volgens onderzoeksconcern Nielsen in de VS gemiddeld 12,7 miljoen mensen naar ‘Deal or No Deal’ op NBC. Het programma komt vijf keer voor in de lijst van de twintig best bekeken Amerikaanse programma’s.

In Nederland scoorde Miljoenenjacht zondag op televisiezender Talpa ruim 1 miljoen kijkers. Het programma wordt in Nederland gepresenteerd door Linda de Mol, in de VS door acteur en komediant Howie Mandel. Volgens de website van NBC wordt het format in 35 landen uitgezonden.

“Het succes van de huidige, goed scorende formats ‘Deal or No Deal’ en ‘Extreme Makeover: Home Edition’ zouden moeten helpen om de grote afhankelijkheid van het volwassen ‘Big Brother’-format te verminderen”, zeggen de analisten Hans Slob en Jeroen van Harten van Rabo Securities maandag.

‘Deal or No Deal’ wordt onder meer geproduceerd in Nederland, de Verenigde Staten, Albanië, Argentinië, Australië, België, Chili, Colombia, Frankrijk, Duitsland, Mexico, Rusland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten