Kijkcijfers MTV Networks

Het marktaandeel van MTV Networks (MTV, TMF, The Box en Nickelodeon) maakte in 2005 een groei door in alle voor haar relevante doelgroepen. Dit ondanks de toegenomen concurrentie in de Nederlandse televisiemarkt. In de doelgroep 13 tot 19 jaar verstevigden de jongerenzenders MTV, TMF en The Box hun positie met een gezamenlijk marktaandeel van 10,5%. In 2004 was dit 10,4%. In de doelgroep 20 tot 34 jaar steeg het MTV Networks marktaandeel van 3,3% naar 3,7%.

Music Channels
Onder de 13 tot 19 jarigen was de grootste groei te zien bij het MTV kanaal; het aandeel van deze zender groeide van 3,6%* naar 4,1%. In oktober behaalde MTV een record marktaandeel van 4,8%. MTV groeit niet alleen door nieuwe programma’s als Road Rally en Made, maar ook programma’s als Pimp My Ride en The Trip blijven pijlers van de zender. In de doelgroep 20-34 groeide zowel MTV als The Box. TMF behield haar positie.
 
Nickelodeon
Nickelodeon blijft groeien. Het marktaandeel in de leeftijd 6 tot 12 jaar steeg van 25,1% naar 28,6%. In de zomer liep het marktaandeel op tot 31,7% (juli 2005). In de doelgroep 3 tot 5 jaar blijft Nickelodeon ook populair. Het speciale peuterblok, Nick Jr., dat elke werkdag tussen 9 uur en 12 uur te zien is op Nickelodeon, behaalde een marktaandeel van 30,9% in 2005 (2004: 24,7%) en was daarmee marktleider onder de peuters. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten