De meest irritante reclame van vorig jaar is van Scarlet. De internet- en telecomprovider heeft maandagavond de Loden Leeuw-verkiezing 2005 ‘gewonnen’. De verkiezing wordt jaarlijks door het consumentenprogramma Radar van de Tros gehouden. Voor de Loden Leeuw hebben 65 duizend mensen gestemd. De uitreiking is bedoeld als tegenhanger van de Gouden Loeki, de prijs voor de beste reclame.
Mensen kunnen via de website van de Tros reclamespots nomineren. Stemmen kan telefonisch of via internet. De Scarlet-reclame, waarin een meisje in bikini een telefoon aanprijst, werd met 36 procent uitgeroepen tot meest irritante reclame. Hoofdrolspeler Beau van Erven Dorens kreeg met een meerderheid van veertig procent de prijs voor meest irritante BN’er.
Andere irritante reclames zijn volgens de stemmers de ‘ranzige tepels’ van Frisk (31 procent) en de reclame ‘Háns’ van UPC (veertien procent). In de categorie BN’ers werden Gordon en Gerard Joling tweede met 16,5 procent. Derde werd Johnny Kraaijkamp Jr. met 15,5 procent. [Novum/Radio.NL]