Ondanks het ‘marketinggeweld’ van veel landelijke zenders in december, is ORN Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, er wederom in geslaagd het marktleiderschap te continueren. Nederlanders hebben in november en december het meest geluisterd naar de uitzendingen van hun favoriete Publieke Regionale Omroep tussen 07.00-19.00 uur. Dit blijkt uit het Continue Luisteronderzoek uitgevoerd door Intomart/GfK.
Het marktaandeel van ORN Radio is in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar gestegen van 14,9% naar 15,2%. In een week luisterden gemiddeld ruim 3.400.000 Nederlanders van 10 jaar en ouder naar hun favoriete Publieke Regionale Omroep. Bij de doelgroep 20-49 jaar is het marktaandeel 11% gestegen naar 4,9%.
In december is de strijd in de Nederlandse ether traditioneel erg hevig. Clement Postmus, directeur van ORN: “Ondanks de enorme mediadruk van concurrenten, is het effect daarvan op ons luisterpubliek minimaal gebleken. Dit geeft maar weer eens aan dat we een zeer trouw luisterpubliek hebben waarmee we de grootste en meest stabiele zender van Nederland zijn en blijven. We kijken dan ook met vol vertrouwen uit naar de prestaties in 2006.” [Radiowereld.NL]