Reclamebestedingen op televisie blijven stijgen

De netto reclamebestedingen op televisie zijn in 2005 opnieuw gestegen. De omzet is met 2,9% toegenomen tot 768 miljoen euro. In 2004 bedroegen de bestedingen 746 miljoen euro. Verwachtingen dat de televisiebestedingen zouden dalen worden hiermee gelogenstraft, zo laat ‘Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame’ (SPOT) vandaag weten.

Met uitzondering van het tweede kwartaal worden per kwartaal omzetstijgingen van 6-8% gerealiseerd. De daling in het tweede kwartaal kan worden verklaard doordat er in 2005 geen EK Voetbal heeft plaatsgevonden. De grootste stijgingen zijn te vinden bij de verzekeraars, supermarkten en de online verkoopsites.

SPOT voorspelt voor 2006 een groei van 5% van de televisiereclame bestedingen. Dit is een stijging met ca. 40 miljoen euro, waardoor de bestedingen boven de 800 miljoen euro zullen uitkomen. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten