Volgens de Sky Radio Group wordt de doelgroep 25-54 jaar steeds belangrijker voor adverteerders. Niet te jong voor een aantrekkelijk inkomen en een eigen woning en zeker niet te oud om nog volop in het (werkzame) leven te staan. Ruim 6,6 miljoen mensen tussen 25 en 54 jaar luisteren wekelijks naar de radio. Dit is 92,5% van de gehele doelgroep (7.192.000). Daarom heeft de ‘Sky Radio Group’ onderzoek gedaan naar de verschillende luisterplaatsen: thuis, werk, auto en elders.
Luisteraars luisteren het op verschillende plaatsen naar radio. Ruim 69% van deze doelgroep heeft thuis de radio aanstaan, bijna 62% in de auto en bijna 36% heeft op het werk de radio afgestemd op zijn of haar favoriete radiozender.
44,4% van de luistertijd wordt thuis besteed volgens de ‘Sky Radio Group’. De groep 25-54 jarigen luistert momenteel gemiddeld 3 uur en 47 minuten naar radio. De gemiddelde luistertijd in de auto is 49 minuten, thuis 2 uur en 15 minuten en op het werk 3 uur en 11 minuten. [Radiowereld.NL]